audyty ISO

Każda firma jest specjalistyczna. Lecz czy na pewno? Dużo firm ma złą renomę, ponieważ ich pracownicy są nieuprzejmi, termin realizacji zleceń jest przedłużany bez powiadomienia o tym klienta czy kolejnych firm lub też zlecone zadania są zrobione byle jak i źle. Jak widać firma może mieć przyklejoną opinię nieprofesjonalnej. Co więc warto zrobić, żeby nasza firma była fachowa w oczach klientów oraz partnerów biznesowych? Przede wszystkim istotne jest pierwsze wrażenie, które dotyczy nie tylko wyglądu biura, ale także wyglądu i zachowania kadry. W Singapurze na przykład normą jest, że pracownicy chodzą ubrani w koszule polo, krótkie spodenki i klapki, jednakże w Polsce pracownik tak ubrany uznany był by za niepoważnego i mającego lekkomyślny stosunek do pracy i do konsumenta. Placówki takie, jak banki mają wręcz swój regulamin omawiający kwestie takie, jak ubiór pracownika do biura, a w niektórych jednostkach można zobaczyć, że pracownicy noszą takie same koszule. Poprzez wygląd swoich pracowników, jednostka dba o swój wizerunek przed klientami i innymi placówkami. W wielu przedsiębiorstwach popularne są wdrożenia ISO, na przykład audyty ISO z dziedziny zarządzania jakością, co przenosi się na lepszą organizację pracy czy też wyższą wydajność. Szkolenia ISO są drogie, ale wprowadzenie norm ISO do swojej marki zapewni, że pracownicy będą bardziej profesjonalnie podchodzić do pracy, bowiem raz wdrożona norma musi być podtrzymywana cały czas na tak samo wysokim poziomie, z tego powodu istotna jest współpraca wśród pracowników. O tym czy firma jest profesjonalna świadczy także podejście pracowników do klientów. W wielu placówkach jest biuro obsługi klienta, którego pracownicy mają bezpośredni kontakt z danym klientem. Taki klient przychodząc z zapytaniem czy kłopotem powinien być traktowany jednostkowo i wysłuchany.